İçten yanmalı motorlar ölmüyor! Avrupa’nın en büyük yasama gruplarından biri, AB’nin 2035 yılı için planladığı yeni araba emisyon yasağını değiştirmek için lobi yaptı. Avrupa Halk Partisi (EPP), kuralların 2035 sonrası için alternatif ve sentetik yakıtların kullanılabilmesini açıkça belirtmesini istiyor.
Avrupa’da yasama organları içten yanmalı motorların geleceğini güvence altına almaya çalışıyor
EPP, AB’nin “yeni arabalar ve kamyonetler için CO2 azaltım kurallarını 2035 sonrası için sıfır emisyonlu alternatif yakıtların kullanımına izin verecek şekilde revize etmesini” istiyor. AB, sentetik yakıtların kullanımına izin vermişti, ancak bu tedbirler geçici olarak nitelendirilmişti. EPP, AB’nin içten yanmalı motorlar yasağını gözden geçirmesini ve ileri teknoloji içten yanmalı motorlar geliştirmesini istiyor.
Toyota gibi birçok otomobil üreticisi, alternatif yakıtlar üzerinde çalışıyor. Japon otomobil üreticisi, motor sporlarında hidrojenle çalışan içten yanmalı motorlar deniyor. Japon markası, Mazda ve Subaru ile karbon nötr motorlar geliştirmek için iş birliği yapıyor. Mazda, döner motorların çözüm olduğuna inanıyor. Bu motorlar, e-yakıtlar ve elektrikle çalışacak şekilde tasarlanmış ve çok az ya da hiç emisyon üretmiyor olabilir.
Porsche, sentetik yakıt geliştirme konusunda öncü konumda. Otomobil üreticisi, sentetik yakıtları deniyor ve yakıtın gerçek dünyada nasıl çalışacağını gösteriyor. Geçtiğimiz yıl, sentetik yakıtla çalışan bir Porsche 911, Şili’deki bir volkanın zirvesine ulaşarak bir rekor kırdı. CEO, geçtiğimiz yıl sentetik yakıtla çalışan bir Porsche 911’in yeteneklerini drift gösterisiyle sergilemişti.
EPP, AB’yi etkilemeyi başarabilecek mi, henüz belli değil, ancak umut verici görünüyor. Grup, yakın zamanda yapılan Avrupa Parlamentosu seçimlerinde en büyük payı kazanarak 720 yasama organı arasında 188 sandalyeye sahip oldu. Konu, bu hafta Portekiz’deki bir AB toplantısında ele alınacak.
Siz ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi aşağıdaki yorumlar kısmına yazabilirsiniz.